شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تأثیر پیاده سازی مدل EFQM در عملکرد شرکت بهره برداری نفت و گاز

قسمتی از متن پایان نامه :

بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت و مدل سرآمدیEFQM

بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت یک سازمان غیر انتفاعی می باشد که در سال 1988 میلادی توسط چهارده شرکت معتبر اروپایی و با طرفداری اتحادیه اروپا تاسیس گردید. در حال حاضر بیش از 800 شرکت اروپایی در این سازمان عضویت دارند. ما موریت این سازمان ایجاد یک نیروی راهبرنده در جهت سرآمدی عملکرد وچشم انداز آن درخشش سازمانهای اروپایی در جهان می باشد. ریاست وقت اتحادیه اروپا به هنگام امضای موافقت نامه تاسیس این بنیاد چنین اظهار می دارد:

“کوشش برای بهبود و ارتقاء کیفیت یکی از پیش نیازهای موفقیت برای تک تک شرکت ها و برای رقابت پذیری همه ما به صورت جمعی می باشد.”

بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت، نقشی اساسی در جهت ترغیب و کمک به شرکت های اروپایی برای توسعه مدیریت کیفیت در اروپا داشته می باشد. شرکت های اروپایی پذیرفته اند که مدیریت کیفیت فراگیر راهی برای مدیریت کردن فعالیت­ها در جهت دستیابی به کارآیی موثر بودن و مزیت های رقاببتی می باشد که تضمین کننده موفقیت در درازمدت بوده و این میسر نمی­گردد، مگر با تامین نیازهای مشتریان، کارکنان ودیگر ذی نفعان سازمان. این عقیده روز به روز در بین شرکت های اروپایی بیشتر رواج می یابد. مدل سرآمدی EFQM به عنوان چارچوبی اولیه برای ارزیابی وبهبود سازمان ها معرفی شده می باشد. مدلی که نشان دهنده مزیت های پایداری می باشد که یک سازمان سرآمد بای به آنها دست یابد. کار طراحی این مدل، به صورت جدی از سال 1989 میلادی آغاز گردید ومدل سرآمدی 1989 میلادی آغاز گردید ومدل سرآمدی EFQM در سال1991 معرفی گردید. این مدل به سرعت مورد توجه شرکت های اروپایی قرار گرفت ومشخص گردید که سازمان های بخش عمومی وصنایع کوچک هم علاقه دارند از آن بهره گیری کنند. در سال 1995 ویرایش مربوط به بخش عمومی در سال 1996 مدل مربوط به سازمان های کوچک توسعه داده گردید. اگر چه این مدل همواره مورد توجه و بازبینی بنیاد اروپایی کیفیت قرار داشته، اما مهمترین بازبینی که منجر به تغییراتی در مدل گردید، در سال 1999 اتفاق افتاد. مهمترین تغییرات عبارت بودند از در نظر داشتن رویکردهایی که می­توانست نتایج مربوط به مشتریان را به دنبال داشته باشد و نیز توجه بیشتر به بحث شراکت و مدیریت دانش. در سال 2001 مدل سازمان­های کوچک و متوسط با مدل سرآمدی EFQM هماهنگی بیشتری پیدا نمود و تحت نام “مدل سرآمدی EFQM ویرایش سازمانهای کوچک و متوسط” معرفی گردید. درسال 2003 ویرایش جدیدی از مدل EFQM ارائه شده می باشد که نسبت به ویرایش سال 1999 دارای تغییرات قابل ملاحظه ای در زیر معیارها نکات راهنماست.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

1-5-1- هدف اصلی پژوهش

هدف اصلی پژوهش: مطالعه اندازه موفقیت مدل تعالی در بهبود عناصر تشکیل دهنده­ی این مدل در شرکت بهره­برداری نفت و گاز گچساران می­باشد.

1-5-2- اهداف فرعی

ارزیابی تاثیر پیاده سازی مدل EFQM بر بهبود نتایج کلیدی عملکرد در سازمان

ارزیابی تاثیر پیاده سازی مدل EFQM بر بهبود نتایج کارکنان در شرکت نفت وگاز گچساران

ارزیابی تاثیر پیاده سازی مدل EFQM برمنجر به بهبو نتایج مشتری در شرکت نفت وگاز گچساران

ارزیابی تاثیر پیاده سازی مدل EFQM بربهبود نتایج جامعه در شرکت نفت وگاز گچساران

ارزیابی تاثیر پیاده سازی مدل EFQM بر بهبود فرایند­ها در شرکت نفت وگاز گچساران

ارزیابی تاثیر پیاده سازی مدل EFQM بر بهبود استراتژی و خط مشی در شرکت نفت وگاز گچساران

ارزیابی تاثیر پیاده سازی مدل EFQM بر بهبود کارکنان در شرکت نفت وگاز گچساران

ارزیابی تاثیر پیاده سازی مدل EFQM بر بهبود شرکای تجاری و منابع در شرکت نفت وگاز گچساران

ارزیابی تاثیر پیاده سازی مدل EFQM بر  بهبود رهبری در شرکت نفت وگاز گچساران

1-5-3- هدف کاربردی

هدف کابردی پژوهش خودارزیابی در شرکت نفت وگاز گچساران می­باشد.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تأثیر پیاده سازی مدل EFQM در عملکرد شرکت بهره برداری نفت و گاز  با فرمت ورد