متن کامل پایان نامه ارشد با فرمت ورد

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه و تدوین استراتژی مناسب بازاریابی برای شرکت بیمه توسعه

قسمتی از متن پایان نامه :

–      تلاشهای بازاریابی:

این مرحله شامل تجزیه و تحلیل رقبا و خط مشیهای رقابتی بازار و برنامه ریزی ،اجرا و سازماندهی و کنترل برنامههای بازاریابی می باشد. شرکتها وجه مهمی از بررسیهای خود را بایستی روی رقبا بگذارند و به گونه مداوم محصولات و قیمتها و شیوه توزیع و تبلیغات پیشبردی رقبا را از نزدیک پی بگیرند و بدانند که در چه وضعی هستند. مدیریت در رأس هرم سازمان بایستی برنامههای بازاریابی را تنظیم نماید و بعد با برانگیختن همه افراد در همه سطوح برنامه را اجرایی نموده و برای اطمینان از اجرای برنامهها و رسیدن به اهداف کنترل داشته باشد و ممیزی بازاریابی را نیز فراموش ننماید.

بازاریابی:

واژه بازاریابی واقعا به چه معناست ؟ بسیاری از مردم اشتباهاً واژه بازاریابی را فروش و تبلیغات پیشبردی معنی می کنند.جای تعجب نیست که امریکاییان همه روزه با آگهی های تبلیغاتی تلویزیون ، روزنامه ، پست مستقیم و مراجعه فروشندگان مورد هجوم قرار می گیرند . همواره کسی در صدد فروش چیزی به ما می باشد و به نظر می رسد ما را از مرگ ، مالیات وفروشندگی گریزی نیست . چنین می باشد که وقتی دانشجویان در می یابند فروش فقط جزء کوچکی از مجموعه بازاریابی می باشد ، بسیار حیرت زده می شوند.پس فروش فقط یکی از چندین و نه مهمترین وظایف بازاریابی به شمار می رود. اگر و فقط اگر بازاریاب در تشخیص نیازهای مشتری ،تولید کالای مطلوب ، قیمت گذاری ،توزیع و تبلیغات پیشبردی توفیق حاصل نماید ، آن هنگام کالا به سهولت به فروش خواهد رسید.همه در مورد کالای “داغ” چیزهایی شنیده ایم. هنگامی که پولاروید دوربین اسپکترا را طراحی نمود ،

زمانی که برای اولین بار کولکو اقدام به فروش عروسک های کابیج پچ نمود و وقتی که فورد مدل تاروس خود را معرفی نمود ، همه این شرکت ها با سیلی از تقاضا روبرو شدند . این شرکت ها اقدام به تولید کالاهای به اصطلاح “درست ” کرده بودند ، یعنی کالاهایی که مزایای جدیدی برای مشتریان به همراه داشتند و نه کالاهایی که صرفا بگویند “من هم هستم ها “!

پیتر دراکر ، یک متفکر صاحب نام در رشته مدیریت ، مسئله را این چنین اظهار داشته می باشد :

“هدف بازاریابی زائد کردن فروش می باشد .هدف ، شناختن و درک مشتری به نحوی می باشد که کالا یا خدمت ارائه شده دقیقا مناسب باشد و خود را به فروش برساند .”

این به آن معنی نیست که فروش و تبلیغات پیشبردی فاقد اهمیت اند ،بلکه بدین معنی می باشد که این دو فقط بخشی از ترکیب بزرگتر بازاریابی اند. ترکیبی که خود شامل مجموعه ای از ابزارهای بازاریابی می باشد که برای تاثیر بر محیط بازار با هم تلفیق می شوند و به کار می طریقه.

بازاریابی به عنوان فرآیندی مدیریتی – اجتماعی تعریف می گردد که به وسیله آن افراد و گروه ها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر ، به امر تامین نیازها و خواسته های خود اقدام می کنند . برای روشن شدن این تعریف بایستی بدواً اصطلاحات مهم نیاز ،خواسته ، تقاضا ، مبادله ، معامله و بازار را مطالعه نمود . این مفاهیم در شکل ارائه شده می باشد .همانطور که از شکل پیداست این مفاهیم به هم مربوط اند و هر کدام بر اساس مفهوم قبلی شکل گرفته اند.[1]

پس بازاریابی به عنوان فرآیندی مدیریتی – اجتماعی تعریف می گردد که به وسیله آن افراد و گروه ها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر ، به امر تامین نیازها و خواسته های خود اقدام می کنند . برای روشن شدن این تعریف بایستی بدواً اصطلاحات مهم نیاز ،خواسته ، تقاضا ، مبادله ، معامله و بازار را مطالعه نمود . این مفاهیم در شکل ارائه شده می باشد .همانطور که از شکل پیداست این مفاهیم به هم مربوط اند و هر کدام بر اساس مفهوم قبلی شکل گرفته اند[2].

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

[1]  http://www.bekharobefroosh.com/fa/index.php?option

[2] ر.ج؛اصول بازاریابی نوشته فیلیپ کاتلرو گری آرمسترانگِ ترجمه بهمن فروزنده ِ نشر آموخته

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

الف)اهداف اصلی پژوهش

راهبرد نفوذ دربازاربالقوه مهندسی کیفیت درارتقاء معنادار سهم شرکت بیمه توسعه کاشان.

ب)اهداف فرعی پژوهش

1- اطلاع رسانی قوانین جدید بیمه برای جلوگیری از تضرر بیمه شدگان و ارتقاءسهم بازار بیمه توسعه در شهرستان کاشان .

2- منحصربفرد بودن کیفیت خدمات ارائه شده از سوی شرکت های بیمه توسعه وبدست آوردن سهم بالای بازار بیمه توسعه در شهرستان کاشان .

3- درنظرداشتن خدمات و مزایای ویژه برای افراد و موسسات با قدمت بیمه بالا در شرکت های بیمه توسعه و بدست آوردن سهم بالای بازار بیمه توسعه در شهرستان کاشان.

4- شرایط ویژه نسبت به رقبا در پرداخت حق بیمه از سوی شرکت های بیمه توسعه و بدست آوردن سهم بالای بازار بیمه توسعه در شهرستان کاشان .

5-سوالات اصلی مربوط به فرضیه ها

آیا کاربرد راهبرد نفوذ در بازار بالقوه بیمه مهندسی کیفیت موجب ارتقاء معنادار سهم شرکت بیمه توسعه کاشان  می گردد؟

الف)سوالات فرعی مربوط به فرضیه ها

1-آیا اطلاع رسانی قوانین جدید بیمه برجلوگیری از تضرر بیمه شدگان و ارتقاءسهم بازار بیمه توسعه در شهرستان کاشان تاثیر گذار می باشد؟

2- آیامیان منحصربفرد بودن کیفیت خدمات ارائه شده از سوی شرکت های بیمه توسعه وبدست آوردن سهم بالای بازار بیمه توسعه در شهرستان کاشان ارتباط هست؟

3- آیا میان درنظرداشتن خدمات و مزایای ویژه برای افراد و موسسات با قدمت بیمه بالا در شرکت های بیمه توسعه و بدست آوردن سهم بالای بازار بیمه توسعه در شهرستان کاشان ارتباط هست؟

4- آیا میان شرایط ویژه نسبت به رقبا در پرداخت حق بیمه از سوی شرکت های بیمه توسعه و بدست آوردن سهم بالای بازار بیمه توسعه در شهرستان کاشان ارتباط هست؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه و تدوین استراتژی مناسب بازاریابی برای شرکت بیمه توسعه  با فرمت ورد