مطالعه جاذبه­های گردشگری دهستان های رودبار الموت غربی و تاثیر آن در گردشگری استان قزوین

قسمتی از متن پایان نامه :

گسترش فعّالیت­های تبلیغاتی‏: شرکت فعّال در نمایشگاه­های بین‏المللی در خارج از کشور و نمایش زیبایی­ها و دیدنی­های ایران به مدعوین شرکت­کننده از کشورهای مختلف برای جلب‏نظر جهانگردان، تهیه ماکت، عکس­ها و پوسترهای آثار تاریخی و باستانی، تهیه تقشه‏های توریستی و بروشورهای حاوی اطّلاعات مورد نیاز جهانگردان، ارائه نمونه‏های بدیع انواع صنایع‏دستی ایران(اعم از منبّت­کاری، کنده­کاری، قلمزنی، قالیبافی و…)تهیه و نمایش فیلم، اسلاید، برنامه‏های متنوّع رادیویی و تلویزیونی و…تأثیر قابل ملاحظه‏ای در معرفی و شناساندن کشور و جلب توریست خواهد داشت(سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، آنلاین).

تقویت و هدفمندشدن و افزایش برنامه ریزی مستمر برای تبلیغات و اطلاع­رسانی مؤثر از طریق مطبوعات، صدا و سیما، سیستم­های ارتباطی پیشرفته و… به­مقصود اطلاع­رسانی جامع، مطالعه مسایل مربوط به گردشگری از زوایای مختلف و افزایش فرهنگ در نظر داشتن گردشگری و حفظ آثار تاریخی و فرهنگی. این امر از طرق زیر قابل دستیابی می باشد:

1- ایجاد شبکه رادیویی و تلویزیونی ویژه گردشگری؛

2- ایجاد و تقویت کانون­های دانش­آموزی گردشگری در مدارس و مناسب برای مقاطع تحصیلی مختلف؛

3- ایجاد و تقویت کانون­های دانشجویی گردشگری در دانشگاه­ها؛

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

4- افزایش کمی و کیفی نشریات کثیرالانتشار، ادواری و مقطعی تخصصی در باب گردشگری؛

5- افزایش کتب و منابع تخصصی و غیرتخصصی مختلف در باب گردشکری برای مخاطبان در سطوح گوناگون؛

6- برگزاری هفته­های فرهنگی در شهرها، استان­ها و کشورهای مختلف جهان به­مقصود معرفی و شناساندن متقابل فرهنگ و تمدن مناطق گوناگون ایران و دیگر کشورها؛

7- افزایش تولید و توزیع نرم­افزارهای علمی، فرهنگی، هنری و آموزشی نظیر CD، فیلم، نوار صدا و… در باب گردشگری.

8- تبلیغات رسانه­ای و غیر­رسانه­ای به روش­های مختلف و مؤثر؛

9- ایجاد پایگاه اینترنتی و شبکه اطلاع­رسانی گسترده به­مقصود تبلیعات و اطلاع­رسانی در سطح جهانی در باب معرفی سایت­های گردشگری، امکانات و برنامه ریزی ویژه در هر استان و یا شهر(رستمی،1382: 260).

ج – ایجاد زیرساخت­ها و زیربناها: بدیهی می باشد ارتباط مثبتی بین افزایش کمّی و کیفی زیربناها و تعداد جهانگردان هست. بسط و گسترش ارتباطات و وسایل حمل­ونقل، توسعه خدمات هواپیمایی و فرودگاهی و بهره‏برداری از راه­های خوب ارتباطی و مواصلاتی(خطوط دریایی، راه‏آهن، قطار شهری زیرزمینی و…) بر اقبال عمومی جهانگردان خواهد افزود. از سوی دیگر، توسعه درخور اماکن اقامتی و پذیرایی اعم از هتل­ها، مهمان‏پذیرها و رستوران­ها و ارتقاء کیفی تأسیسات رفاهی، تفریحی و ورزشی، مراکز راهنمایی و اطلاع-رسانی، مساجد و نمازخانه­ها، سرویس­های بهداشتی تأثیر به­سزایی در این زمینه خواهد داشت. با مقایسه تعداد هتل­ها، تأسیسات اقامتی، اتاق­ها و اندازه تعداد تخت­های موجود در این هتل­ها در ایران با سایر کشورها به اندازه توسعه­نیافتگی این صنعت در کشورمان و راه درازی که در این راستا در پیش­رو داریم پی خواهیم برد(رستمی،1382: 260)

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

– جاذبه­های گردشگری دهستان رودبار الموت غربی و تاثیر آن در گردشگری قزوین چیست؟

2- این منطقه چه نقاط ضعف، قوت، تهدیدات و فرصت­هایی برای توسعه گردشگری دارد؟

3- جاذبه­های گردشگری دهستان رودبار الموت چه نقشی را در توسعه روستایی دهستان دارد؟

 دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک پایین صفحه