عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه جاذبه­های گردشگری دهستان های رودبار الموت غربی و تاثیر آن در گردشگری استان قزوین

قسمتی از متن پایان نامه :

گردشگری را در یک طبقه­بندی دیگر می­توان به شاخه­های زیر تقسیم نمود:

2-2-1- گردشگری تفریحی؛

2-2-2- گردشگری بازاری(تجاری): یکی از انواع گردشگری می باشد که درآن فرد به مقصود تجارت، خرید و فروش، بازاریابی و… سفر می­کند؛

2-2-3- گردشگری همایشی: باهدف شرکت در سمینارها و همایش­های بین­المللی شکل می­گیرد؛

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

2-2-4- گردشگری مذهبی: در تعریف این نوع گردشگری چنین اظهار شده می باشد که جهانگردی مذهبی عبارت می باشد از بازدید از اماکن مقدس همانند زیارتگاه­ها، مقبره امامزاده­ها و نظایر آن­ها. در اینجا با دو دسته مختلف از جهانگردان روبه­رو می­شویم. دسته نخست کسانی هستند که از اماکن مقدس در دین خود بازدید می­نمایند و گروه دوم کسانی که از اماکن مقدس ادیان دیگر دیدن می­کنند. در هرحال بسته به نوع هدفی که افراد دارند ممکن می باشد یکی از انواع جهانگردی مذهبی را برگزینند. شاید تفاوت این دو دسته در اندازه استقبال جهانگردان از این سفرها باشد، زیرا که بعضی سفرها از لحاظ اجرای فرامین مربوطه آن دین یا مذهت حالت اجباری یا تأکیدی به خود می­گیرند، پس به ناچار همه افراد مومن به آن دین مجبور به اجرای آن سفر حداقل برای یکبار می­گردند(عمادی، 1383: 76).

2-2-5- گردشگری درمانی: گردشگری پزشکی یا مسافرت پزشکی در واقع سفر به کشورهای دیگر برای به دست آوردن مراقبت­های پزشکی و اعمال جراحی می باشد. این اصطلاح نخستین بار توسط آژانس­های مسافرتی و رسانه­ها به­عنوان یک عبارت چند بخشی که نمایانگر یک صنعت رو به رشد می باشد، ابداع گردید(کریم­پناه،1384: 78).

2-2-6- گردشگری الکترونیک: سیر تکاملی بشر به­ویژه پیشرفت­های فناوری قرن حاضر در زمینه­های مختلفی مانند ارتباطات، حمل ونقل، دنیای بسیار بزرگ ما را به جهان کوچک و به هم وابسته­ای تغییر داده می باشد. امروزه ضرورت ارتباطات و همزیستی در سایه هم­یاری و روابط با سایر ملل امری اجتناب­ناپذیر می­باشد. امروزه با ورود فناوری نوینی تحت عنوان اینترنت به صحنه زندگی بشر، تجارتی موسوم به تجارت الکترونیکی رایج گشته می باشد. در عصر اطلاعات و اینترنت، گردشگری به­عنوان صنعتی پاک و یکی از بزرگترین صنایع جهان در کنار صنایع نفت و خودروسازی مطرح می باشد و نیز به­گونه گسترده­ای از این فناوری جدید که مهم­ترین و سریع­ترین ابزار اطلاع­رسانی می باشد، بهره گیری می­کند. بی­شک مهم­ترین عامل شتاب­دهنده به­کارگیری فناوری اطلاعات در نظام­های توزیع گردشگری بوده می باشد. این امر امکان دستیابی به اطلاعات به موقع در خصوص تسهیلات و اسکان در اماکن گردشگری در تمامی مراحل توزیع را فراهم می­سازد. فناوری اطلاع­رسانی مهارت­های مورد نیاز کارکنان بخش تجارت جهانگردی را متحول کرده می باشد(دربیگی، 1379: 256).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

– جاذبه­های گردشگری دهستان رودبار الموت غربی و تاثیر آن در گردشگری قزوین چیست؟

2- این منطقه چه نقاط ضعف، قوت، تهدیدات و فرصت­هایی برای توسعه گردشگری دارد؟

3- جاذبه­های گردشگری دهستان رودبار الموت چه نقشی را در توسعه روستایی دهستان دارد؟

 دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک پایین صفحه