سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تأثیر پیاده سازی مدل EFQM در عملکرد شرکت بهره برداری نفت و گاز

قسمتی از متن پایان نامه :

تبیین واژه­ها و اصطلاحات بکار گرفته شده

1-9-1- تعریف مفهومی متغیر­های پژوهش

ارزیابی عملکرد[1]:

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

ارزیابی عملکرد فرآیندی می باشد که توسط آ ن یک مدیر رفتار کاری کارکنان را با اندازه گیری و مقایسه با استاندارد­های از قبل تعیین شده ارزشیابی می­کند، نتایج را ثبت می­کند و نتایج را به کارکنان ابلاغ می­کند (گریفن, 1384).

رهبری[2]:

رهبران سرآمد چشم انداز و ماموریت سازمان را تدوین و زمینه دست­یابی به آنها را تسهیل می­کنند. آنها ارزش­ها و سیستم­هایی را که برای موفقیت پایدار سازمان مورد نیازند ایجاد کرده و آنها را با اعمال و رفتار­های مناسب خود اجرا می­کنند. در دوره­های تغییر و تحول سازمان، آنها ثبات در مقاصد را حفظ می­کنند. هر جا که لازم باشد، این رهبران قادر به تغییر جهت گیری سازمان و ترغیب کارکنان به پیروی از آن هستند (نجمی; منوچهر; حسینی; سیروس, 1388).

خط مشی واستراتژی[3]:

سازمان­های منعالی ماموریت و آرمان خود را از طریق ایجاد و تدوین یک استراتژی متمرکز بر منافع ذینفعان و با در نظر گرفتن بازار و بخشی که در آن فعالیت می­کنند، به اجرا در می­آورند خط مشی­ها، اهداف و فرایند­ها به مقصود تحقق استراتژی­ها تدوین و جاری می­شوند (امیری, محمد رضا; سکاکی, سید محمد رضا, 1384).

کارکنان و منابع انسانی[4]:

سازمان­های سرآمد، دانش و تمامی توان بالقوه کارکنان شان را در تمامی سطوح فردی، تیمی و سازمانی مدیریت کرده و توسعه داده و از آن بهره می­برند. این سازمان­ها عدالت و برابری را ترویج داده کارکنانشان را توانمند کرده و در کار­ها مشارکت می­دهند. آنها به نحوی از کارکنان مراقبت کرده، با آنها ارتباط مستقر کرده، از آنها قدردانی نموده و به آنها پاداش می­دهند که در آنها رغبت و تعهد ایجاد می­کنند تا ارز مهارت­ها و دانش خود به نفع سازمان بهره گیری نمایند (نجمی; منوچهر; حسینی; سیروس, 1388).

شرکت­ها و منابع[5]:

سازمانهای متعالی، مشارکت و همکاری­های تجاری بیرونی، تامین کنندگان و منابع داخلی خود را به مقصود پشتیبانی از خط مشی و استراتژی، اجرای اثر بخش فرآیند­هایشان برنامه ریزی و مدیریت می­کنند (امیری, محمد رضا; سکاکی, سید محمد رضا, 1384).

 

فرایند­ها[6]:

سازمان­های سرآمد فرآیند­های خود را به مقصود کسب رضایت کامل و ایجاد ارزش فزاینده برای مشتریان و سایر ذینفعان طراحی نموده، مدیریت کرده و بهبود می­دهند (نجمی; منوچهر; حسینی; سیروس, 1388).

  1. Performance Evaluation
  2. Leadership
  3. Policy & Strategy
  4. People
  5. Partnerships & Resources
  6. Processes

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

1-5-1- هدف اصلی پژوهش

هدف اصلی پژوهش: مطالعه اندازه موفقیت مدل تعالی در بهبود عناصر تشکیل دهنده­ی این مدل در شرکت بهره­برداری نفت و گاز گچساران می­باشد.

1-5-2- اهداف فرعی

ارزیابی تاثیر پیاده سازی مدل EFQM بر بهبود نتایج کلیدی عملکرد در سازمان

ارزیابی تاثیر پیاده سازی مدل EFQM بر بهبود نتایج کارکنان در شرکت نفت وگاز گچساران

ارزیابی تاثیر پیاده سازی مدل EFQM برمنجر به بهبو نتایج مشتری در شرکت نفت وگاز گچساران

ارزیابی تاثیر پیاده سازی مدل EFQM بربهبود نتایج جامعه در شرکت نفت وگاز گچساران

ارزیابی تاثیر پیاده سازی مدل EFQM بر بهبود فرایند­ها در شرکت نفت وگاز گچساران

ارزیابی تاثیر پیاده سازی مدل EFQM بر بهبود استراتژی و خط مشی در شرکت نفت وگاز گچساران

ارزیابی تاثیر پیاده سازی مدل EFQM بر بهبود کارکنان در شرکت نفت وگاز گچساران

ارزیابی تاثیر پیاده سازی مدل EFQM بر بهبود شرکای تجاری و منابع در شرکت نفت وگاز گچساران

ارزیابی تاثیر پیاده سازی مدل EFQM بر  بهبود رهبری در شرکت نفت وگاز گچساران

1-5-3- هدف کاربردی

هدف کابردی پژوهش خودارزیابی در شرکت نفت وگاز گچساران می­باشد.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تأثیر پیاده سازی مدل EFQM در عملکرد شرکت بهره برداری نفت و گاز  با فرمت ورد